utslängd?

hejsan

ligger i soffan. har lite ont. men bättre än förrut idag.

skulle sova hos anders, men mitt sår håller snart på att "vara igenom" mitt plåster. blir en annan gång då jag inte vill vara ned hans säng, dessutom böt anders plåster för ca 3 timmar sen bara och vi la en extra grej på för att de inte skulle fara igenom så lätt.. har nu fått utskrivet lite starkare tabletter, då jag tar dom blir jag oftast "normal" igen och kan göra mycket mer än att ligga på soffan och tycka synd om mig själv. fick utskrivet 20 tabletter tramadol. räcker några dagar i alla fall. men idag har jag tagit 3 och har ändå känt smärta.

tänkte att jag ändå var tvungen att duscha trots att jag har ont, tog sedan bort mitt dåvarande plåster. ringde till anders och bad han komma upp och sätta dit ett nytt typ direkt och sen väntade jag ca 2 min på att han skulle komma. på den tiden hade det börja komma en varpöl redan, sen fortsatte de att sippra ut ett bra tag. efter de slutat la vi på ett nytt.

min misstanke är att det lilla snittet läkaren gjorde håller på att läka igen, igår kväll vara det jätte mycket, böt då plåster och somnade, sen har det varit lugnt men det har gjort ont. och efter jag duschat börjar de rinna ut igen. måste ju va så att "såret" öppnade sig igen då jag duschade.

hoppas det inte läker igen, då måste jag till läkaren igen för att öppna och tömma. de är sjukt mycket var och det fyller uppenberligen på hela tiden och de är då de börjar göra galet ont. vill ju helst ha"operationen" nu direkt så jag hinner läka innan sommaren då jag ska jobba som en galning! :) nä usch, vill inte öppna de med lokalbedövning igen, sprutan gjorde sjukt ont!! blääääää för det.

ska testa att jobba från tisdag. sen får jag se om jag klarar det. tror de kommer vara jobbigt redan på morgonen att ta på mig byxorna, tycker redan nu att mjukisbyxorna sitter för hårt!

tyvärr händer det inte så mycket mer nu. ska ta bussen in till stan i morgon för att köpa ordentliga "plåster" på apoteket, men de beror ju på hur jag mår. ska bli spännande att åka buss. inte gjort de på länge. jag tänker inte ens ge mig på bilkörning än på ett tag. ville bara grina förra gången.. tror jag gjorde de oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0