england



otroligt länge sen jag blogga. men skiver ett litet inlägg:)

ni vet kanske att jag snacka om att kanske fara och jobba i england som hästskötare(ungefär som au-pair, fast med hästar). skickade in mitt CV och personliga brev och fick respons direkt. dom vill att jag ska komma och jobba hos en familj med 2(?) söner, tydligen fotbollsgalna hela familjen. vet dock inte vad för hästar och hur många:/ kommer att jobba med en annan tjej från sverige som är 19 och har just börjat där. så vi får se om jag tar det. är lite tjorvigt i min skalle nu med sommarjobb och grejer:p men det ska nog gå bra! blir nog att fara till england just när jag tagit studenten eller efter jag sommarjobbar här i sverige. men som sagt, mycket kan hända på några månader!

tyvärr är alla inte lika glada över möjligheterna att ta mig ut ut min bubbla(piteå) och verkligen göra något heeelt nytt! det är verkligen inte mycket pengar jag kommer tjäna, men tänk på all erfarenhet! kommer inte jobba som hästskötare hela livet lixom:p

sen så kan jag förmodligen ta mig in på en unghästutbildning på flyinge(stuteri i södra sverige) som är på 1 år och där jag kommer lära mig mycket om jag tar mig in. är nog väldigt svårt.

här kan ni läsa mer om utbildningen och flyinge:)


Hästar betyder otroligt mycket för mig, oavsett hur allergisk jag blir så
kommer hästar alltid att finnas i mitt hjärta. Det är inom aveln som jag
vill arbeta med i framtiden ♥

nä ska sova nu för ska följa mina kusiner till skellefetå där båda ska tävla:)


Kommentarer
Postat av: Marika

Jag tycker attd et låter som en jättebra erfarenhet att fara till England. inte bara för den viktiga språkutvecklingens skull, utan mest för att det är en bra erfarenhet och en bra referens! Kanske du kommer in på stuteriet just eftersom att du har den där extra erfarenheten. Jag tycker defintivt att det är värt att tänka över!

2011-03-19 @ 18:48:17
URL: http://abnormalitet.blogspot.com
Postat av: mamma

Bra tanke!!

Och bra sagt av Marika!

Håller helt med. Mycket erfarenhet och mycket nytt och definitivt vuxen poäng:)

Livet ger rfarenhet.

Kram på dig bäst gumman!

2011-03-19 @ 19:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0