efter studenten

hejhej

det är mycket jag vill göra efter jag tagit studenten. jag har sagt att jag inte vill studera mer, i alla fall inte direkt efter gymnasiet. men något jag skulle vilja är att lära mig om avel och hästuppfödning. har kollat runt och det finns verkligen fina stuterier i sverige med utbildningar, men det är gymnasieutbildningar.

sen så skickade jonas en länk till mig i går om att jobba som en hästskötare i england.hittade tex. det här

Experienced rider:
Good rider required for two horses, daily exersice on a daily base and who is a capable jumper, not professional!! Also help with a bit of tidying up in the house and garden. Car driver essential and able to work on their own as owner is away on business sometimes.
Two dogs to care for as well.
Job involves feeding the animals, stable duties and riding. It would be nice to have a rider that has done some training, hunting and jumping!!
We are looking for a confident experienced rider who is responsible and has been living away from home. Food, beautiful separate accommodation, car inclusive plus. Must be flexible. There is an outdoor manage. About 45 minutes from Standstead.

skulle nog vara väldigt intresant att jobba utomlands ett år eller så:) säkert massor att lära och sen bli riktigt bra på att snacka engelska:p

men sen vill jag verkligen bara skaffa ett jobb lägenhet kanske en unghingst osv.

mycket att tänka på...

tittade på några hingstföl på blocket idag:)

några jag är intresserade av är


en söt nordsvensk!:)av lättare typen("travare") så går att hoppa med:)


ett skäckföl:) såååå sööt! skulle bara stå och pussa på honom hela dagarna:)


ett dyrare föl ("toppstam") mamman är en hopphäst:p

åååh vad jag vill ha ett gulligt föl. att rida in och "forma" som jag vill och som bara är min!!:)



puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0