massa jobb och lite sömn

hejhej

kom hem från jobbet för ett tag sen.. slutade 1.15 idag:) har ju min ledigvecka i veckan. men dom har ringt varenda dag i veckan och frågat om jag vill jobba extra.. svårt att säga nej så nu har jag ändå jobbat varenda dag den här veckan än så länge^^, så jobbade em(15.30-1.15) måndag och onsdag("idag") och i går natt(1.15-6.00). pengarna kommer rulla in på mitt konto! hahahahhah! timmlönen är ju bra och sen får jag ob vissa dagar och sen massa tillägg tror jag:D 



förra veckan hade jag inlärning hela veckan. nu fattar man "grunden" men knapparna blir jag ofta förvirrad av! finns så många!

som vanligt så glömmer jag att vissa som läser min blogg inte har någon aning om vad jag gör när jag jobbar... jag jobbar på Avströningsverket på SCA i munksund. våran uppgift är att paketera brädor och plankor, ni vet sånadär stora paket? så det finns en övervåning och en nedrevåning. vi får lass med brädor och plankor(vi kör en dimention åt gången) till övervåningen. där finns tre "stationer" som vi jobbar vid i 30 min åt gången och sen byter med varandra. på övervåningen så ser vi om det är dålig kvalite på brädorna och sen så kapas dom till och går till olika fack. på nedrevångingen så finns ströläggarn där dom läggs i ett förhoppningsvis snyggt paket;) haha! och när det är klart bandas paketet och sen stoppar man på en "huv"(plast som är på) och stoppar på en spec. vi byter vid ströläggarn efter 30 min. man måste vara minst 6 personer på varje skift men vi är även 7 ibland, som ni kanske har listat ut så är vi 3 stycken nere och 3 stycken uppe. sen byter vi efter lunch eller middag. hoppas ni blev liiite klokare av min fina beskrivning! ;)

jaja tillbaka till de jag ville säga... nu är jag en "vanlig" sommarvikarie så nu har jag ingen som jag följer med. det har gått gode bra! men nog var jag nervös första dagen jag skulle jobba själv! men jag var så stressad så jag hann inte oroa mig allt för mycket. jag är en person som hatar att misslyckas när jag jobbar, eller snarare göra fel.. fast fel gör man, men jag vill göra så lite fel som möjligt. men nu hoppas jag att jag lär mig så mycket som möjligt så slipper jag fråga så mycket. fast det gör självklart inget att fråga:p men jag känner mig som en pappegoja ibland! som tur är så har jag bara jobbat med snälla och hjälpsamma personer som kommer om jag inte vet vad jag ska göra om ett fel uppstår:)

vill ni veta vad de värsta med jobbet är?? massa kryp som kommit i veckan! usch! jag hatar dom! men dom försvinner nog snart...hoppas jag. sen att det kan bli så varmt! som i kväll.. jag måste verkligen hämta up shortsen.

i dag när jag kom hem så hade pappa lämat en lapp på min säng där han hade skrivit: "pappa är stolt över sin hårt jobbande dotter sov gott"



en rolig överraskning:)

kom just på att jag har web cam^^ hahahahha

nu ska jag sova och i morgon så vet jag inte om jag ska jobba, men ska i alla fall in till stan för min lillebror fyller år på söndag så jag ska köpa en present till honom:)

ni får ha det bra!
puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0