ledighet eller jobb?

hejhej

ja om ni undrar över rubriken så kom jag att tänka på en sak när jag vandrade hem efter denna natts arbete på SCA(my only true love).. dom flesta(normala) människor tycker att det är himla skööönt att vara ledig från arbete, skola osv.. men vad väljer man? jobb eller ledighet? jag väljer självklart jobb! alltid skönt att jobba så att man vet att det flödar in pengar på kontot och att man verkligen förtjänar dem. jag kanske är knäpp eller bara galen i pengar, men även om jag verkligen inte skulle tycka om jobbet så skulle jag nog ändå välja att jobba.. man kan ju alltid söka nytt arbete under tiden man jobbar. ibland känns det som om jag är ensam av dom flesta jag känner(okej, nu överdrev jag! men några) som känner så, att även om det inte är ens drömyrke man har chansen att få jobba med så skulle jag ändå ge det en chans och bara söka andra jobb som intresserar en mer under tiden. känner att detta blev väldigt invecklat! men mina tankar kan vara krongliga ganska ofta!

nu ska jag sova för som ni märker så funkar inte min lilla,lilla hjärna just nu!

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag väljer lätt ledighet över jobb. Men det är ju bara nu när jag kan gå omkring och vara arbetslös utan att bry mig. När jag blir helt självständig och flyttar hemifrån, d.v.s. efter skolan, så kommer jag ta vilket jobb jag än kan få. Om jag tror eller vet att jag kan klara av det. Jag menar, man kan ju alltid lära sig. Om jag skulle städa på travet t.ex. så hade jag ju kunnat lära mig det, men att jobba på Frasses kanske inte skulle funka lika bra eftersom att jag inte skulle hantera stressen så bra de dagar då det kommer massor med folk. Plus att jag är en virrpanna! Det där med stressen skulle man ju ändå kunna komma över kanske. Fast administrativt arbete passar mig bäst. Hatar att bara jobba med kroppen, jag vill använda huvudet! Varför kan jag inte få sådana sommarjobb?



Ha ha, "my only true love". Good one! XP



P.S. Jag tycker att du kan blogga även fast det inte händer så mycket. Det är roligt att veta vad du gör på chill-vardagarna också. ^^ D.S.

2010-07-01 @ 21:43:53
URL: http://abnormalitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0