I know

hejhej

nej, har inte dött. har bara varit lat, och ofta upptagen för att blogga. men nu ska jag bli bättre! känns ju dock som om man vill gå och lägga sig och sova bort några månader...

jaja, ska säga vad jag gjort under helgen.

Fredag: mådde skit dåligt(ont i maaaaaagen) så for inte till skolan, nu blir de nog att boka tid så att man får kolla varför jag har ont i magen ganska ofta, är less. jaja vid 2-3 tiden blev jag bättre. mamma for till hemmings och såg film, jag for till malin å vickan å såg film:) trevligt^^, inge bra slut på den första filmen vi såg(en skräckis), jag ville ha ett annat slut!

Lördag: mamma, hampus, emil(hampus kompis) och jag for till valls å åkte:) gick ju bra, men lite rostig var man allt! kan ju säga att jag INTE hoppade i big jumpen(säger man så?!), tog småskutt^^, nog för att jag alltid gör det. men kändes extra läskigt nu att "hoppa". och nej jag trillade inte, inte en enda gång, för jag äger på skidor(not);D

ett samtal med en okänd kille(12år) och mamma i backen

Killen: Åker du snowboard?!
mamma: ja, får inte tanter som jag göra det?
killen: men du är ju gammal!
mama: ja..
killen: hur gammal är du?!
mamma: 39...

ungefär så var deras samtal.. sen passade mamma på att trilla massor i backen efter det samtalet. hon hade typ inte trillat nå före det den dagen.

nu ska ni få se bilder på mammas röv. var enda motivet på vallsan den dagen;) ahhahahahaha nä men tog typ nästan inga
 bilder.


hampus taggad för en dag på valls!


jobbigt de där med snowboardåkande... jag suger på åka.
jobbigaste är när man sitter i en backe å ska ta sig upp själv, då
glider man ju bara ner för backen när man är halvt uppe!


verkar inte gå så bra för gamlingen!


när gamlingen(mamma) fixar sin snowboard så passar jag på att ta
kort på mina über snygga skidor! fick dom av pappa i 7:an, pappa har
exakt likadana till sig själv som han köpte samtidigt som han köpte mina
å han har inte använt dom 1 enda gång:P tror han insåg att röd är en tjej
färg!;) hahahahaha sorry pappa^^


tar sjukt lång tid för mamma att göra sig klar för avfärd... så tog ännu
en bild... mycket fint^^, hahahahahahaha

blev några åk, kul. men dyrt tycker jag! 110kr för att åka på dagen... eller ja, om jag vill kan jag ju alltid ta mina skidor å vandra upp för backen i mina pjäxor för att sedan ta på mig skidorna å åka ner igen! motion å nöje..

sen for vi i alla fall hem, jag kolla lite på datorn, sen så ut i stallet å fara på ridtur, mamma gick med foppa i förväg å jag red i fatt dom med min super race pålle^^, var skit fin i traven, känns som om vi börjar komma någon vart nu. plumsade runt i snön:) de bästa jag vet!!! asså de betyder inga jävla skoterspår som kommer å förstör de roliga!:) sen plågade jag pissen lite extra mycket i sandtaget(snötaget). 5 varv blev det! då var han lagomt less.


nisse efter ridturen..


nu är ni säkert avundsjuka på att jag har en fårskinnsrövvärmare.
heter de så?! jaja nu heter de det^^


nisse: jag vet redan att jag är über söt! men du måste sluta ta kort
på mig hela tiden! ge mig beröm och äpplen i stället din lata jävel!


ni ser, jag plågar inte bara ihjäl min pålle genom att ta 1.000.000.000
bilder på honom:) jag kan ge han äpplen oxå, då borde han klara sig
en hel dag på ett äpple^^ eller vad tror ni??


så söt att jag vill äta upp honom! <33

jaja, sen så tvingade sofia med mig på avatar... den började 22.45 så hade tid att lata mig å duscha i 100år vilket jag älskar:) sen så såg jag avatar i 3D, gud va rädd man kan bli! hahahahhah särskillt för flygande köttbullar^^ hahahha!! men den var bra måste jag tyvärr medge. sen älskar jag dom nya stolarna bio3:an har nu! mjuka och sköna. man sjunket ner massor! sen är de ju hållare för drickan oxå^^,  sen efter de så pratade jag i telefon halva natten.. ;)

söndag: vaknade typ 12. satt vid datorn. sen gick jag ut i stallet. red en tur när det var ljust ute, kors å tvärs över heöa böle. mycket plums i snön. avslutade turen med 3 vändor i snötaget^^, kan säga att nisse verkligen var död efter den ridturen^^,  men de är bra när jag inte har lika mycket tid att rida på veckorna själv. man hörde skotrar hela tiden under ridturen. när jag nästan var hemma kom 4 galningar på skotrar, dom såg mig inte. men jag var en bit bort. tur nisse inte är rädd, men han har ju inte varit vid skotrar så mycket så skulle inte förvåna mig om han skulle reagera starkt på dom.
sen duscha jag, åt och sen får vi å köpte nå skidor till hampus, sen till pappa så han fick skriva på ett papper så jag kommer åt mina fonder innan min 18:års dag så att jag kan betala halva körkortet. sen for vi till öjebyn å grattade wilma(jolly's lilla ägare) som fyller 10år idag! så vi åt tårta:) så nu sitter jag här, helt trött efter en hård helg å vecka. känner ni likadant som mig??

ska pissa nu å sen ta in hästarna:)

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0