hoppelihopp

hejhej

nu är jag upp seeent:p hahahahahahahahahahahahahahahahaha

i alla fall så var jag på pay and jump idag. vi hoppar en bana på valfri höjd. max två höjder då.
hade redan bestämt mig för 1 meter i dag. red oxå med min säkerhetsväst som annars har legat i stallet å samlat damm nu ett tag. mina armar domnade bort gode fort kan jag säga! känns inte alls naturligt med en jobbig säkerhetsväst. men bara bita ihop tills maj:) för er som inte vet så får jag tävla utan säkerhetsväst när jag fyller 18, men det är ju i maj och kommer då att få tävla några tävlingar med väst. hade den i dag för jag ska tävla i februari å har inte hoppat med den på länge!

jaja 90 gick ju bra, för nisse:p jag hade ben å armar överallt, men nisse hoppar såå fint i nästan alla lägen:) konstigt nog tyckte marie att det gick bra, men jag tycker ofta jag själv är en katastrof!

hoppade 1 meter, men bestämde mig för att bara hoppa grundomgången på 7 hinder. ett hinder var jag gode orolig för, det var en oxer som var "skrämmande". men de klarade vi ju bra! vi tog lite i bommarna, men dom låg kvar. sen kom 5:e hinderet å där tog de stopp för nisse, å men världens sämsta balans(är inte så van att nisse vägrar) så for jag i backen. ingen jobbig avfallning. som vanligt att jag bara glider av typ. lustiga är att jag alltid håller kvar i tyglarna när jag trillar av:P inte för att nisse springer bort. han blir bara förvånad att jag ligger på marken å sprattlar som en galning! han är så söt :-* på honom! jaja hoppade upp, böt spöhand å hoppade igen, blev fel på sista hindret för att vi inte fick upp frambenen för det blev ett för tidigt avhopp eller va man nu säger. så fick ta om de å då vägrade han, MEN JAG SATT KVAR!!! är stolt över mig själv:) sen hoppade vi om igen å då gick de bra.

visste ju att det skulle va kämpigt. men man måste göra saker man är lite osäker på ibland. jag måste utmana mig själv. vet att nisse kan om han vill! jag måste stötta honom mer. kommer att försöka köra lite "hårdare" nu på hoppträningarna, inte för att va dum mot nisse, men så att vi tar oss någonvart å utvecklas ännumer(menar inte att vi ska hoppa mycke högre än 1 meter, men vill hoppa ca 1 meter så att vi blir säkrare:))

nu ska jag snart sova:) i morgon blir en kort dag. ska ha möte klockan 9 sen blir de nog telefonsamtal^^,

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0