18.59

hejhej

har nu duschat å hunnit äta lite mat.. men det har inte hänt nå i mitt rum förrutom att jag flyttade datorn...

läste tr och nu måste vi lämna in mina ridstövlar så att min dagkedja blir fixad inför första tävlingen! har bara dom jag kan tävla i.
just nu är det 55 ekipage som ska va med på hästhoppningen i boden! men bara 16 ekipage som anmält sig till ponnyhoppningen. något stor skillnad på antalet än så länge! tur man var 2:a personen å anmälde sig så man får uppstallning, vet inte hur många spiltor, boxar osv dom har på anläggningen.

sen har jag oxå kommit på vad jag ska göra med håret på tävlingar:) varör ska bara dom som rider dressyr få hålla på att fixa sig själva och va "snygga"?? jag vill oxå va snygg även om jag hoppar!!:) håller ni inte med??
vill ju att allt ska matcha, så ska ha något med guld eller svart i håret. för alla vet väl att min tävlingsfärg är svart å guld?? allt måste typ va de! men inte lättaste å hitta allt. skulle ha köpt ett skit snyggt skrittäcke i ull på hästmässan i stockholm om jag inte varit så snål å insett att jag aldrig kommer använde det. men de var i alla fall i svart å en smal kant i guld:) ville oxå ha ett hoppschabrak med rak kant bak i svart å guld som jag sett på mia's rs. dom var där men dom hade bara i andra färger, men dom hade ett hoppschabrak i svart-guld men med rundad kant. så tyckte heller inte de var värt att köpta de för 450 kr å sen ska jag inte va helt nöjd med de. då kan jag lika gärna använda det jag har nu å kanske köpa ett i framtiden.

så vad är de nu jag ska ha i håret?? jo köpte ju små guldrosetter till nisse i stockholm. typ 20 eller 40 stycken. kommer ju inte ha de i  nisses man på lokala tävlingar(får man ens de? tror inte det) så kommer ha någon rosett i mitt hår i stället:) är ju i guld! sen har jag snoddar till nisse i guld oxå. så jag sor hans. inte för att han skulle bry sig ett dugg. tror ni de skulle va snyggt??

nu ska jag städa...

puss och kram

Kommentarer
Postat av: angelica

I hoppning är de tillåtet med rosetter i man och svans men inte i dressyr ! :)

2010-01-30 @ 23:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0