ridning i snö

hejhej

japp idag har jag å nisse farit å flängt i skogen! nisse har inte blivit riden ordentligt på några dagar så har mått dåligt över det. även om de snöade mycket så gjorde de ju inget för det är ju ändå inte kallt ute tycker jag!:p nisse älskade det! han har ju hunnit lagra massor med energi nu oxå, hoppas han har laggt på sig lite hull oxå. men de har han. ändå många som har problemet att hästarna går upp för mycket väldigt fort *host* abbe *host* ;) men minst lika jobbigt att se sin häst bli smal å "ranglig", nog för att varmblod ska se ut på det sättet. men man märker klart och tydligt när nisse börjar tappa hull för då blir han jätte lat och lång i kroppen när man rider honom.

jaja nog om de. vi for å flände som sagt! helt orörd snö på dom flesta ställen! kan säga att nisse var mycket glad, så gald att man nog skulle kunna spetsa något på hans öron! så vi gasade gode mycket där ett tag, gud va han flåsade! i ögrigt var han mycket fin i traven när man hade kommit igång. var dock orolig för att rida ner i diket. helt täckte med snö sen var det mörkt och man hade konstant massa snö i ögonen! sen var jag ju tvungen "plåga" nisse genom att låta han gå över alla plogkarmarna. eller inte alla en var sååå stor. nisse hatar de, men de är ju inte så att han tar skada at att simma runt i snö;)

brukar ni oxå va lite "taskiga" mot eran häst å göra saker som den egentligen inte tycker om så mycket, men som du gör ändå för dom tar inte skada av det?

sen vill jag påminna alla hästhoppare att nu ligger en propotion ute för lok/reg tävlingar i luleå i mars!! dock går de inte att anmäla sig än. inte för mig i alla fall:(

nu ska jag hänga tvätt å sen sova

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Bella

mobbare XD

2010-02-03 @ 07:11:42
URL: http://isabelldahlgren.blogg.se/
Postat av: lollo

nähä!^^ de är ju skit kul att reta dej!;)

2010-02-03 @ 08:57:00
URL: http://louiseostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0