helgens tävlingar

hejhej

nu är jag i skolan men har inget att göra för vi har redan gjort klart våran reklamfilm. så då tänkte jag passa på att skriva om helgen för jag har ju inte gjort det.

Lördag 20/2-10

Ponnyhoppning med bella. jag följde med som medhjälpare för hon följde med mig som medhjälpare på söndagen. hon hoppade 2 klasser, LD bed. A och LC bed. A0+A0(två faser).
var ju ca. -30 grader. men de stoppade ju inte mej eller bella för att fara. som tur var hade hon uppstallning och jag måste säga att det var bra uppvärmt.

LD:n

abbe var lite slapp med frambenen på framhoppningen, men det gick ändå bra(jag tyckte det såg bra ut). hon kom in på banan och abbe försöker slänga av henne efter 2 eller 3 hinder, men bella sitter kvar. efter 2 hinder till så försöker han igen och lyckas... för er som inte serr bella hoppa vet inte att abbe egentligen är djävlulen utklädd till en "oskyldig ponny". han älskar att försöka få av bella. han har varit fin ett tag, men på tävlingar får hon ju inte använda grästyglar som hon oftast använder på träningar. och han vet ju självklart när men verkligen vill att han ska hoppa och sköta sig.. menmen.. bella blev sandig i ansiktet men inget värre än det.


Bella och abbe före 1:a klassen


inne på banan


galopp, galopp:p


oj då^^

LC:n

Bella var osäker på abbe och var osäker på om hon skulle hoppa Lc:n men jag sa att hon måste i alla fall gå banan. sen bestämde hon sig för att hoppa efter att vi gått igenom vad hon skulle göra i kurvorna(där han vill slänga av henne). sen var det bara upp i sadeln igen med bellas smutsiga byxor(hon spillde choklad över ett byxben, behver jag säga att byxorna var vita??). gick bra på framhoppningen. kom in på banan hoppade 2 hinder å abbe försöker såklart slänga av henne igen i samma hörn, men hella sitter kvar å abbe far in i väggen med ett ben. sen fortsätter dom banan som slutar med 8:a fel för att abbe slarvar med frambenen. annars var de en fin runda, skulle dock inte skada om bella belv argare när hon väl sitter på abbe:)



Bella och abbe på framhoppningen.

Så bella var nöjd, vilket hon borde vara. sen stannade vi å såg hela tävlingen. klippte ihop en film på kat.D LB. som vanligt funkar inte ljudet. men det gör ju inget.



Söndag 21/2-10

var lite varmare söndagen, men ändå kallt tror de var minst -25 grader.. kallt! och jag hade ju ingen uppstallning för jag tyckte inte jag behövde det eftersom jag avanmälde mig till Lc:n för att jag kände mig osäker. svinigt kallt å jag startade som nummer 14 så jag fick ju inte komma in på framhoppningen direkt. när jag tillslut fick komma in efter att ha skrittat ute ett tag kändes de som om jag var berusad(vilket jag inte var!!).. men gick väl ändå bra på framhoppningen. kom in å hoppade banan felfritt. nisse var fin, dock så orkade inte jag hålla ihop honom. sen så kommer ni att få se att det är mycket slängtrav.. jag var inte med helt enkelt. inte mellan hindrena. men som ni vet kände jag mig inte på topp. men nisse kändes pigg och hade nog kunnat hoppa LC:n. men ändå bra att vi inte gjorde det. det kommer mer tävlingar.. förhoppningsvis.

mamma filmade och bella tog kort. men dom är inte uppladdade än. men filmen är det




reslutat lördag

reslutat söndag

nu ska jag plugga lite

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Marika

Nice.

P.S. Synd att ni bråkade. =( D.S.

2010-02-23 @ 11:33:34
URL: http://abnormalitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0