Ridtur/IDOL

hejhej!!

det är ett dåligt när ens pojkvän säger "okej få se då om man klarar av att läsa det utan att ögonen får spel" när man säge att man vill att han läser min blogg. han tycker alltså att jag skriver för långa och helt ointressanta inlägg:( tack johan!

i alla fall så var jag ute på en härlig ridtur idag, red med den bomlösa som valigt. men något ovanligt var att jag hade sporrar(är typ emot de om hästen går bra utan). jag tänkte att jag kunde rida lite mer dressyr aktigt även om de var på en skogtur. jaja, mycket trav(jobbar med att han ska börja jobba mer med bakbenen i traven och sänka ner skalen så man ser nå;)). efter ca halva ridturen galopperade jag och då fick nisse en väldig fart! så i traven så ville han ha huvvet så högt som möjligt och vaddå bakben? haha... men sen lugnade han ner sig:)

sen kom hovslagaren kurt och fixade till nisses hovar. han är verkligen snäll, bra och billig! han tar 200kr för att verka och sko om:) men sorry alla som nu tänkte; han vill jag oxå ha! för han har så många redan så han tar inte in nå nya hästar :) det är ju trots allt inte hans arbete...

så medans nisse fick nya skor passade jag på att smörja nisses hoppsadel, förbygel, träns, lädergrimma och mina ridstövlar:)

annars har vi inte gjort så mycket här. julia, viveka, wilma(fast hon satt i bilen och tjurade), helena och amanda kom förbi och drack te med mamma och mej. sen for jag och julia och hämtade hampus och hans kompis från basketträningen.. hampus tror tydligen att jag vet vars alla i hans klass bor... eller att jag borde veta i alla fall..

vet ni vars era syskons alla kompisar bor?

sen såg vi IDOL, intressant... tycker att uttagningarna är roliga men annars brukar jag inte titta fören före finalen. men varje gång jag skulle säga nå så shysshar mamma eller niklas mig! taskigt!!!!! jaja sån är jag och de borde dom veta nu:)

men nu hittar jag inte min mobil:/ tror jag glömde den i vivekas  bil:( jaja får fixa de sen


nu blev de ju ett långt inlägg igen... hoppas du inte dör johan!

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0