gårdagen

ja som sagt så flyttade vi hem hästarna i går. fasiken vad mycket saker vi har! man kan inte tro det men när man flyttar dom flesta saker från ett ställe till ett annat inser man det. vi hade 3 sadlar(nisses hopp, nisses bomlösa, och jollys) två normalstora ryktlådor, massor av grimmor, burkar med olika saker, schabrak... listan kan göras lång. sen har ju nisse 3 träns och 2 förbyglar.

men det gick bra att få hem dom, jolly står i en egen hage så det verkar gå bra, sen byggde vi ut nisses för grannarna sa att vi kunde det så att han kunde få käka lite gräs. men det var inte så mycket så nog äter han vanligt torrhö oxå. gissa vad nisse gjorde typ direkt han kom in i hagen då? jo rullade sig 3 gånger! tack nisse:P

sen fick vi ett tillskott i stallet. en kaninunge som heter cherry(tror jag) väldigt söt för övrigt. jag badade Tilda oxå, det gick bra de oxå.

jag har börjat rensa i kaninernas utebur.. inte en vacker syn. jag trog upp nätet. det har kommit dit jord och spån hö osv. och börjat växa ogräs. så de är inte fräscht! så nu är kaninerna inne och de tycker dom nog är skönt de oxå. men har tänkt lägga ner gallerplattor när jag rensat bort allt. sen ska jag fylla med lite matgjord(typ3-4cm). och efter de plantera nytt gräs, men de måste ju göras nästa sommar. så då ska dom få en tillfällig bur så får dom vänta ett år innan dom får inviga den nya buren. vill inte att dom ska förstöra gräset.

lägger ut lite bilder oxå:)


                                  
Tilda efter hennes bad
                                                                       nisses skåp
                                 
cherry(svårt att få bra bilder på henne)        här var de oxå fullt

                                  
mina nya skor(jolly jumper)                        wilmas skåp, tyckte 
                                                                jag var smart med
                                                                att he hennes vantar
                                                                         så där:)


Kommentarer
Postat av: Bella som är bäst :D

vad söt cherry var :D är det din eller vilmas?

2009-09-07 @ 17:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0