en åsikt

hejhej

sitter just nu och ser idol.

har tänkt nu ett tag och och i dag när jag var ute och red blev jag lite förbannad...

det finns ju ganska mycket hästar här i böle, och många rider på grusvägen mellan lillmoran och kvarnbäcken. Varför rider man på en grusväg när det finns såååå fina ridvägar i skogen?! både breda, smala, hårda och mjuka. har man dålig fantasi?! man förstör vägarna, det blir massa gupp! då måste man ju fixa vägarna oftare.

men sen så är de ju skiten. om min häst skiter (han brukar inte det när vi är ute och rider, bara i ridhus) så kan man ju bara sparka ner skiten i diket eller nå. för när dom rider MITT PÅ VÄGEN  och hästen skiter så kommer ju massa att köra på det osv. kul? nej... men på vintern fryser det ju och blir stora gupp. inte kul de heller!


asså lär er använda skogsvägarna! mycket roligare för både hästen och dej själv.



puss och kram

Kommentarer
Postat av: bella

Kom du kom du i stugan min :D

2009-09-25 @ 21:13:19
URL: http://isabelldahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0