tävling lördag

hejhej

sovit gott? jag gjorde de tills väckaren ringde:( vill ju ha mockat och snyggt innan jag far i väg på tävling och då måste jag ju stiga upp ca 40-60 min tidigare.

i alla fall så var nisse hel knäpp och orolig när vi skulle fara iväg(han vet att nå är på gång). sen packa jag klart och lastade lillisen. vi hittade ganska bra:) men var helt igentäppt i näsan och andningen i halsen var inte mycke bättre och självklart så rann ögonen... att va allergisk är inte kul!men bev bättre när vi kom fram. men det var ju skit kallt! typ 5 jävla tröjor!! men banan var ganska fin, inte så hård som jag trodde den skulle va.

klass1

skrittade runt nisse mycke innan(startade näst sist) men sen när jag skulle börja trava inne på framridningen så fick jag direkt komma in på framhoppninge. så nisse var hyper och ville springa. hoppade fram lite och sen blev det skritt innan min tur. nisse var som en duracell kaning och ville bara springa! det var bara att följa med, tyvärr blev det två nedslag(=8fel), men inget jag bryr mig om:P

klass 2

gick banan och allt till andra klassen, och de var två bredare oxrar om jag kommer ihåg rätt. och en kombination villket vi inte hoppat förrut på tävlingar, dom var inte höga eller så. trodde ju inte jag skulle klara grundomgången. startade i alla fall 4:a och nisse var mycket lugnare. hoppade 3 fina språng(brukar gå ganska dåligt på framhoppningen) så de fick räcka. nisse hoppade jätte bra! vid kombinationen så la jag spöt på boken men då blev han osäker:P fast han hoppade bra ändå. klarade grund, och de är ju flytande start på omhoppningen(man rider direkt till första hindret efter du hoppat grunden, om du inte klarat banan säger dom stopp eller vänta eller nå sånt). var ju helt i chock att vi hade klarat det! så hoppade första hindet. sen gick det utför för mej. glömde nästan banan(men red rätt) och mina armar och ben flög overallt. man kan säga att nisse hoppade och jag åkte och styrde. men han klarade så fint! sista hindet i omhoppningen hade jag fått tillbaka mitt medvetande och hoppade sista bra:) vi blev alltså 00:a. sen var det ca 28 startande i klassen så blev en lång väntan. men det blev 6, 00:or och en med tidsflel så jag var söligast i omhoppningen men. kom alltså 6:a:) och dom placerade upp till 7. så kunde inte va gladare:)

så vi kom hem vid 2, mamma skulle jobba så vi stannade inte kvar. så nu har jag sopat och fixat till transporten och de till i morgon:)

glömde skriva att klass 1 var LD(90cm) och klass 2 var LC(1m)

snart kommer johan och senare kommer bella(hon mådde dåligt i går och bestämde sig för att vara hemma och komma i dag i stället).

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0