räv eller hund?

hejhej

kom just in från en trevlig ridtur i snön! gud va de snöade! hahaha!

i alla fall tänkte bara rida en kortis  runt lillmoran och käcktjärn så nisse fick komma ut och röra sig, han har ju inga broddar så var lite osäker på underlaget. red förbi storstallet i lillmoran och fick en otrolig lust att rida på ridplanen, så red litegrann. var skit fint underlag och inte halkigt alls. nisse var jättefin! mjuk men pigg och lätt att forma:D sen upptäckte jag ett par lysande ögon i en av hagarna bredvid planen(har pannlampa), och då tänkte jag oooh en kissemisse(såg inte kroppen). jaja red vidare och sen så jag ögonen igen och jag kollade lite extra.. såg kroppen när den vände sig. var lite röd(är ganska säker på det), smal, större än en kisse, men en mindre hund, lång svans och längstut var den vit. hmmm. jaja tänkte jag.. sen kom den närmare och närmare och var ute på ridplanen. försökte locka på den, men de reagerade inte ens. men den sprag bort om jag kom förnära. så red upp och tände. så djuret försvann. red vidare i ca 40-50 min. sen hem genom käcktjärn. var asmörkt och snöigt! var blöt om benen när jag kom hem:P


vad tror ni: såg jag en räv eller bara en hund?


snö snö snö!!!!


en snöig häst:)


kul med snö ibland!:)

ha de bra i kväll!

puss och kram


Kommentarer
Postat av: Bella :D

Oj vad mycket snö ni har fått, här är det typ.... såg att det snöa inatt så det är ungifär 3 snöflingor ute typ x)

2009-10-20 @ 07:26:32
URL: http://isabelldahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0