ja, jag lever!

hejhej

jo det är sant, jag lever. har bara inte orkat logga in alls eller haft någon lust att skriva. varför vet jag inte:) men nu ska jag bättra mig!

Fredag var jag ju med lilla johanna p(hon fyller år exakt 2 månader före mig, tror jag. så hon är äldre än mig) vi satt hemma och höll på att hungraihjäl innan mamma kom hem vid 5 tiden så vi kunde göra mat. maten var ju god typ. har inte ätit kyckling tacos förrut.
Sen for mamma och skjutsade hampus på ett disco i sjulnäs(vårat kommer va superduper mycke bättre:P) så började jag och johanna baka min fantastiska sockerbomb! så då ville ju självklart jonas komma när vi skulle baka så det fick han såklart:) sen baka vi och johanna och jonas mobbade mig för dom trodde det skulle gå åt h-vete med kakan. viket det INTE gjorde; ) den var god tycker jag och jonas och johanna verkade inte heller hata den:) sen var alla skit trötta och då var klockan vid 10 kanske?! så då for dom hem och jag gick och la mej:P

lördag så kom hanna hit för hon ville följa och se mig tävla:) nisse hade fått ett mysktiskt sår(ett litet). men det påverkade ju inte ridningen de minsta:P var en seeeg dag! jag tävlade andra klassen. och dom började tävlingarna 10 och vi började min klass 11.30! och de är ju inte så många med. men det var ändå kul, man träffade olika hästmänniskor och fick prata av sig;P första klassen var 90cm gick bra tills jag chansade på omhoppningen och gjorde inte en så fullt smickrande sväng till sista hindret och rev det. mitt fel helt och hållet! hahaha

andra var 1 meter. jag tycker ju de ser ashögt ut(kanske inte bästa att va höjdrädd och farträdd i hoppninga:s). hoppade första och de ver ett lite...konstigt hopp så landade typ på bakvalvet av sadeln. sen en snäv kurva och nisse försökte verkligen hoppa men det gick inte pga. min dåliga väg så vi hade nästan inge annat val än att stanna så jag gled ju självklat av, vill inte säga ramla för jag tyckte det var mer glida. nä men det jag vill få sagt är att nisse är världens bästa häst med en lite knäpp ryttare;) hahahha! men det roliga är ju att folk tror eller vill att man ska vara besviken, men det är jag inte! vi började nyss tävla 1 meter och har gjort det några få gånger, visst det har gått bra men jag är alltid nervös. utan nisse skulle jag hoppa 70cm med ridskolehäst än och va asrädd!
var många som jag såg fotade så ska se om jag och nisse lyckades fastna på någon bild så kan jag ladda upp här sen!

igår var jag hos en gamal kompis. det var kul och längesen man hörde av honom. han har flyttat till en lägenhet i stan så var och kollade in den:) men lägenheten låg högst upp och de var inte lite våningar och ingen hiss! jaja ska sluta klaga!:P men lägenheten var jättefin! nu vill jag flytta hemmifrån! men jag är inte säker på att jag ska flytta hemifrån på några år än. berättar mer i ett inlägg sen:) jaja så vi satt brar och pratade för det var några månader sen vi hörde av varandra:) sen tog jag bussen hem och satt och såg tv sen städade jag rummet, det börjar bli stökigt/dammigt när katten börjar leka med en damm tuss!!! hahahahah sen såg jag en film och somnade efter det!!

idag ska jag tvätta och sen ut i stallet för de ser verkligen för jävligt ut! får allergiska reaktioner när jag ser det! (okej det kan ju dock oxå bero på att jag är allergisk mot hästar och hö). sen i kväll kommer alla mina kusiner hit och ska sova! ojoj nu blir de livat! jag och bella får väl gömma oss nånstans! eller kanske sova i stallet! man vet aldrig!:) hahahahahahahaahahahah


skulle påminna er hästälskare att det är fraktfritt på hööks till 1:a november. Men man måste beställa för minst 200 kr!


ha det bra idag alla söta läsare!

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0