häst kräk!

hejhej

ja som sagt så har jag haft en stressig dag...

hade lektion med lovisa och emelie på nisse klockan 1 så sov ut till halv 12 och tänkte gå ut till stallet efter 12. då kommer våran granne bittan och säger att hästarna har rymt. mamma är inte hemma och visste inte vars hon var, hon svarade inte på mobil osv(visade sig att hon var och tränade, som hon hade sagt till mig när jag låg och sov). jaja ut i långkalsonger och en ful morgonfrisyr och leta reda på kusarna. kan ju säga att det uppenbara problemet med hagen var ju att nisse hade fårr bort presseningen från balen och stått och hängt på linan tills den hade gått sönder såklart. strömmen funkar ett tag först sen slutar den...

såg inte hästarna nån stans, så bittan tänkte skjutsa mig och leta mot lillmoran. som tur var stod hästarna på en grannes gård en bit bort. var inga problem att fånga dom bara man har morötter med sig:P svettiga var dom oxå efter sitt lilla äventyr. dom hade ju inte sprungit långt så kan inte förstå varför.. jaja så ut med hästarna i hagen med täcken, laga hagen och bli fly förbannad på nisse för att han ändå står och äter över repet. så hämtar nå spikar och spikar ner pressenningen i marken så dom inte kan få av det från hagen, lägger oxå på massa tyngder och grejs på pressenningen. sen hämtar jag massa vit lite bredare tråd och spänner upp på det stället.

sen stressade jag in i stallet för att hinna mocka innan tjejerna kom. klockan var 12.50 då. men maria ringe och sa att dom blev lite sena. mockade och allt. var svettig som h-vete och vägrade ta av mig mössan pga. mitt kråkbo till hår. jaja men de fixade sig fort i stallet. ska just till att varva ner då linda våran skötare kommer med hennes killes(?) yngsta son som vill kolla på djuren. så står och pratar med henne massa. när hon gfar kommer tjejerna som jag ska ha lektion med. så bara ta in nisse och sen fick dom göra han i ordning(de mesta). sen ut i skogen med en tjej gåendes med mej och en som rider. och dom tjejerna är hyyyyyyper och pratar och pratar och pratar! visst är det kul men svårt att koncentrera sig på ryttaren som rider. sen plumsar man runt i snön 1 timme. tjejerna var då nöjda för båda fick trava:D dom är duktiga och båda har olika saker att träna på. de lustiga är att en kan vara jätte rädd för nisse eller hästar i allmänhet och hon har ridit förrut^^, men vet hur det kan vara:)

jaja, sen ringer mamma och säger att hon börjar jobba en timme tidigare ön vad hon trott. så blev stressad för var redan back i mitt tids schema för dagen. skulle ju till pappa. och tjejerna till ju klappa och hålla på med alla djur i stallet. men fick dom tillslut att åka(dom hade skjuts som väntade). så in byta om från stallkläder in i bilen och till pappa.

så ja, det var stessigt i dag!

ska snart sova. sover över hos pappa i kväll:) vi har sett film  och myst på.

jo just de. rolf-göran fick 8 fel tror jag. men det var sammanlagt 4 till omhoppning. och då ska man ju veta att de är bland dom bästa ryttarna så det var bra kämpat av våran enda svensk i final. många hade problem med en tre kombination. väldigt trångt.

puss och kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha taskig dag :D

du får inte glömma att gå ut på min blogg ;) fiffisundstrom.blogg.se och visste du att marika också har skaffat en?! tillslut så fick hon tummen ur arslet och gjorde en hahahahaha xD men allvarligt talat så hade jag faktiskt tänkt att ringa dig i veckan, men vi får se om jag kommer ihåg det :D

2009-11-15 @ 18:27:53
Postat av: lollo

hahan okej:P ska kolla^^

2009-11-15 @ 22:43:58
URL: http://louiseostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0