byte av hästar

hejhej

sitter och ser tv, mamma har dragit ut på krogen med hennes jobbarkompisar nu på "lill lördag". har haft hoppträning i dag så då tyckte jag och bella att de var en bra idé att byta hästar. så red abbe som jag aldrig ridit förr. han var raka motsatsen till nisse! nisse är lätt och lyssnar fort och göra ofta som man säger. abbe var ganska tung att rida, segare och envisare:P gick bra till en början tills vi skulle börja hoppa. oxern var vi inte överrens på så då vägra vi eller han hade tänkt hoppa typ men kändes inte som de:P så jag åkte av. sen åkte jag av en till gång. satt kvar först när han vägrade sen skulle jag lägga på spöt och tappade balansen:P hahahahah!!

jaja gick sisådär! bella hade de nog oxå lite "jobbigt" med nisse:P kanske är hon ovan en pigg och glad häst?!;) nä skämtade bara! men nisse tar ju lite väl konstiga hopp, jag är ju van men med bella såg de asroligt ut!:)  hahahah!

kan säga att bella gör det bra när hon rider abbe! men nog har hon kämpat men nu känner dom ju varandra ganska bra:) heheh! kanske kan låna abbe när vi ska ut på uteritt nästa gång! men nu så vill jag bara hoppa min lilla pärla! man lär sig uppskatta sin häst mer:)

så kan säga: sätt er på abbe och hoppa så får ni se att de är inte så lätt:P


bella och abbe:)

jaja nu ska jag se tv :D ha en bra kväll

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0