tråkig dag

hejhej

började dagen med att bussen körde förbi mej-.- men kan förstå det för man såg ju inget!

så var bara vänta tills mamma skulle in och åka då.

men när mamma skulle släppa ut hästarna så hade jolly tagit sig ut ur boxen. han hade ätit upp nisses kraftfoder som han får på kvällen. vi har sånadär småhinkar med lock, men han hade trampatsönder dom. så jag stannade hemma och longerade jolly och kollade till honom. lite seg och så men inget mer med det.

hade mockat i jollys box och ställde in honom. men han var ganska orolig och gick runt. jag stod i nisses box och mockade. sen så skulle jag gå och göra nå i jollys box, typ byta hans vatten eller nå. men då ser jag kaninen cherry ligga ner och blöder från munnen:( hon hade uppenbarligen blivit trampad av jolly när han gått runt. men hon måste ha dött snabbt för hon låg på samma ställe helt lugnt och stilla... klarar inte av sånt så ringde till mamma aldeless upprörd. så hon ringde till annika som kom och tog bort kaninen ur boxen. inte kul alls.


cherry


cherry


Tilda och hoppsan

efter lunch då jag skulle göra mannagrynsgröt(som misslyckades totalt) så plockade jag upp lite mer i stallet. sen så for jag på en ridtur i snöovädret. nisse var super-duper fin idag! han tyckte oxå det var kul med massa snö att plumsa i. helt orörd snö^^, for en kort sväng för det var lite svårt att se med massa snö i ögonen. men innan jag kom hem for jag oxå förbi sandtaget och red på volt där. skit kul att ha lite dressyrarbete i djupsnö! nisse var då verkligen svettig när vi kom tillbaka. jag oxå för den delen. sen ägnade jag 1 timme åt att rengöra all läderutrustning i stallet(även jollys). tog våran loksele oxå, fast det är ju inte sååå mycket läderdelar på den.

sen såg jag ju att tilda inte mådde bra. hon kanske oxå fick sig en smäll. eller nå. men kunde inte se nå tydligt på hennes kroppe inte heller om jag kände på henne. så jag tog med henne in, sen somnade jag nån timme. då hade tilda blivit liiiiite piggare. så nu är hon i stallet igen med hoppsan.

annars har jag inte gjort mycket.

men kan säga att dagen har varit dålig.... såklart!

puss och kram

Kommentarer
Postat av: bella

Nej vad sorgligt :(

2009-12-22 @ 13:07:16
URL: http://isabelldahlgren.blogg.se/
Postat av: Marika

Näää! =( Stackars lilla ninen! ='(

2009-12-22 @ 20:24:44
URL: http://abnormalitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0